Festiwal Nauki, Techniki i Sztuki w Łodzi
2014 - Playing and learning

Celem warsztatu jest zaprezentowanie uczestnikom możliwości zastosowania różnego rodzaju gier w celu bardziej skutecznego uczenia się, wykonywania codziennych obowiązków czy zadań nieciekawych i uciążliwych. Podczas warsztatu zostaną zaprezentowane cechy grywalizacji (od angielskiego gamification), czyli wykorzystanie techniki gier fabularnych i komputerowych do samo motywacji i większego zaangażowania się w czynności uznawane do tej pory za nudne lub rutynowe (np. przygotowanie się do egzaminu). W trakcie warsztatu uczestnicy dowiedzą się jak uczyć się szybko i skutecznie przy wykorzystaniu gier planszowych, mnemotechnik, map mentalnych, plakatów i posterów, jak zwiększyć skuteczność przyswojonych informacji oraz poznają sposoby utrwalania zdobytej wiedzy.

Organizator: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego
Prowadzący: dr Joanna Cewińska

Joanna Cewińska – doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Specjalizuje się w problematyce zarządzania zasobami ludzkimi
„New York Times” uznał grywalizację w 2010 roku za najlepszy pomysł. Badacze uważają, że grywalizacja to jest to, co w najbliższych latach spowoduje dynamiczny rozwój społeczeństwa. Poza tym ludzie, którzy zwracają uwagę przede wszystkim na efektywno
img_0284
Koncepcja flow charakteryzuje się brakiem poczucia czasu, wolnością od strachu i lęku
Pierwsze z zadań wykorzystujące anagramy. Uczniowie mieli odnaleźć słowa, które uzupełniły wierszyki, a za każdą dobrą odpowiedź byli nagradzani punktami
img_0303
img_0304
img_0307
– Jak zakłada grywalizacja, wraz z kolejnymi zadaniami rośnie poziom trudności. Tutaj do anagramów dołączyły metagramy
img_0311
Kolejnym sposobem na pobudzenie naszego apetytu na wiedzę są rebusy. Przy tym zatrzymaliśmy się na dłużej i bez podpowiedzi się nie obeszło (roz. Zadać zadanie)
Ten z kolei dostarczył nam mnóstwo śmiechu (roz. Kazanie biskupa)
TriBond – gra, w której na kartkach napisane są trzy powiązane ze sobą słowa. Jak później pokazali licealiści, jest to przydatne w szkole
img_0327
Jak myślicie, co łączy okna, drzwi i kraty?
Albo takie trzy słowa, jak: ludzi, ojca, dziecka?
img_0334
Częstym ćwiczeniem na zajęciach jest wykreślanka. I tutaj był na nią czas
Uczniowie, zachęceni wizją nagrody, ochoczo zabrali się do pracy
img_0342
 
Pokaż ilość 
«pierwszapoprzednianastępnaostatnia»
Strona 1 z 2
 
 
Powered by Phoca Gallery